SU HIF-type

MG, Rover, Triumph, Volvo, Austin, Mini en nog veel meer Engelse klassiekers

SU is waarschijnlijk het merk waarover het meeste geschreven wordt, het HIF type is eigenlijk de betere versie, die het laatst echt in productie was (de latere KIF tellen we niet meer mee). Deze werden gebruikt in een tijd dat een auto inderdaad als dagelijks vervoer was bedoeld, en niet alleen om op zondag over 's-Heeren wegen te toeren, dus het zijn werkpaarden.
Dat betekent ook meteen dat veel van deze carburateurs achterstallig onderhoud hebben, vooral de op Volvo gemonteerde versies hebben vaak schade door gebruik van LPG.
Meestal goed restaurabel, en HIF heeft verreweg de voorkeur boven de eerdere HS carburateurs.
Wij gebruiken de laatste series, HIF44 met kogelgelagerde zuiger, dan ook nog steeds heel graag voor onze conversie sets.
Of er nu 1 of 2 carburateurs op de motor staan, in alle gevallen zullen deze in een meervoudige installatie gelijk moeten zijn.
Gelukkig zijn voor deze carburateurs nog veel nieuwe onderdelen leverbaar, en hebben wij nog een redelijke ruilvoorraad aluminium delen liggen, dus een oplossing is meestal wel te vinden.
Na restauratie kan een set SU carburateurs gewoon terug gemonteerd worden, indien daar aanleiding toe is, maakt u met de auto een afspraak in ons Dynojet Testing Centre voor fijnafstelling of optimalisatie van de gebruikte componenten i.v.m. de huidige brandstof.

Vul ons formuliertje in bij een uitgebreide vraag of bel ons zo nodig voor meer informatie!

© Copyright 2020 WH/Xitt - Alle rechten voorbehouden