SU is waarschijnlijk het merk waarover het meeste geschreven wordt, het HS type is het meest gebruikte type, vooral omdat tussen 1958 en 1974 verreweg de meeste auto's met carburateur werden geproduceerd.
Dat betekent ook meteen dat veel van deze carburateurs achterstallig onderhoud hebben, vooral de op Volvo gemonteerde versies hebben vaak schade door gebruik van LPG.
Meestal goed restaurabel, maar de kwaliteit van een HS carburateur heeft zijn grenzen.
Deze carburateurs werden geproduceerd in een tijd waarin alles goedkoper moest worden, om de auto tot een voor iedereen betaalbaar vervoermiddel te maken, helaas betekende dat in Engeland ook de tijd van de recessie en eeuwige stakingen, wat zijn weerslag op de kwaliteit van dit type heeft gehad.
Of er nu 1 of 2 carburateurs op de motor staan, in alle gevallen zullen deze in een meervoudige installatie gelijk moeten zijn.
Gelukkig zijn voor deze carburateurs nog veel nieuwe onderdelen leverbaar, en hebben wij nog een redelijke ruilvoorraad aluminium delen liggen, dus een oplossing is meestal wel te vinden.
Na restauratie kan een set SU carburateurs gewoon terug gemonteerd worden
Indien daar aanleiding toe is, maakt u met de auto een afspraak in ons Dynojet Testing Centre voor fijn-afstelling of optimalisatie van de gebruikte componenten i.v.m. de huidige brandstof.